הראשל"צ במכתב בהול: למנות דיינים חדשים בהקדם

    לבית הדין הגדול לא מונו דיינים חדשים כ-8 שנים, לצורך מינוי הדיינים נדרש רוב מיוחס של שני שלישים מחברי הועדה למינוי דיינים
    ישראל פריי 1 Comment on הראשל"צ במכתב בהול: למנות דיינים חדשים בהקדם

    הראשל"צ הגר"י יוסף דורש למנות בהקדם דיינים לבית הדין הגדול, שסובל ממחסור חמור בתקנים ובדיינים • מזה 8 שנים לא מונו דיינים, והמחסור מורגש היטב בפרקי הזמן הארוכים שנדרשים המתדיינים להמתין

    צילום: Yaacov Cohen/Flash90
    לבית הדין הגדול לא מונו דיינים חדשים כ-8 שנים, לצורך מינוי הדיינים נדרש רוב מיוחס של שני שלישים מחברי הועדה למינוי דיינים
    22:29
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on ממובילי הטבח: צה"ל חיסל בכיר בג'יהאד האיסלאמי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הראשל"צ הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הרבני הרב יצחק יוסף פנה במכתב דחוף אל יו״ר וחברי הועדה למינוי דיינים בדרישה לכינוס מיידי של הועדה למינוי דיינים על מנת למנות באופן דחוף ובהול דיינים לבית הדין הגדול.

    במכתב עליו חתום ראש לשכתו דורש נשיא בית הדין הגדול להביא לידי ביצוע את המינויים באופן מיידי וכן שלא להתנות את מינוי הדיינים לבית הדין הגדול בתנאים שאינם קשורים למינויים עצמם, דרישה זו באה לאחר שחלק מחברי הועדה למינוי דיינים מתנים את קיום ההליך בבחירה במקביל של דיינים לבתי הדין האזוריים זאת על אף הייצוג החסר בועדה למינוי דיינים ועל אף המחלוקות הקיימות בעניין ועל אף דרישת בג״ץ לקיים את ההליך באופן מיידי.

    נשיא בית הדין הגדול מתריע במכתב כי לנוכח המחלוקות בין חברי הועדה עלולות דרישות מעין אלו לעכב ואף לגרום לביטול המינוי של הדיינים לבית הדין הגדול.

    כמו כן מפרט נשיא בית הדין הגדול במכתב את הצרכים הדחופים של בית הדין הגדול ומציין את העובדה כי בבית הדין לא מכהן אפילו דיין אחד במינוי קבוע ובית הדין נאלץ להסתפק במינויים זמניים בלבד.

    יצוין כי לבית הדין הגדול לא מונו דיינים חדשים כ-8 שנים, לצורך מינוי הדיינים נדרש רוב מיוחס של שני שלישים מחברי הועדה למינוי דיינים.

    מכתב הראשל"צ



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מה יש עוד מקורבים שלוחצים?